09128700372

تجهیزات لازم برای یک پارکینگ مدرن و ایمن

 

تجهیزات بازم برای یک پارکینگ مدرن و ایمن

 

با افزایش پیدا کردن تعداد خودروها در شهر‌ها بزرگ، ساخت پارکینگ عمومی و خصوصی در مجتمع‌های مسکونی گسترش پیدا کرده است که این روند باعث ایجاد امنیت بیشتر خودروها می‌شود، هم چنین پار کردن خودروها در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی مزایای بسیاری دارد که مهم ترین عامل آن کاهش سرقت خودروهای اشخاص و سالم ماندن خودروها به حساب می‌آید.

البته می‌توان گفت این امر در همه پارکینگ ها صدق نمی کند. یک پارکینگ ایمن خصوصیاتی دارد که باید آن را رعایت کرد که علاوه بر زیبا و مدرن نشان دادن پارکینگ حس اعتماد را به راننده و سرنشینان منتقل کند، در تجهیزات پارکینگی استفاده از محافظ ستون، کار استاپر، آینه محدب پارکینگ، علائم پارکینگ و غیره از دیگر علائم یک پارکینگ عمومی و خصوصی ایمن و استاندارد است.

استاندارد پارکینگ های عمومی و خصوصی با خط کشی

زمانی که شما از خط‌کشی برای پارکینگ خود استفاده می‌کنید، باعث نظم بیشتر پارکینگ می‌شود و همینطور مکان هر خودرو در محل مشخص می‌گردد،  که می‌توان گفت این گزینه اهمیت بسیاری دارد. خط کشی کردن پارکینگ برای پارکینگ‌های با ابعاد بزرگتر که روزانه تعداد زیادی از خودروها در آن تردد می‌کنند بسیار پراهمیت است. همچنین خط کشی به مسیریابی دست خودروها در پارکینگ‌های  بزرگ نیز کمک می‌کند.

ویژگی رنگ استفاده شده در خط کشی پارکینگ

رنگ های استفاده شده در خط کشی باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد که در ادامه بیشتر با آن صحبت می‌کنیم:

 

استاندارد پارکینگ های عمومی و خصوصی با خط کشی

 

رنگ باید دید مناسب داشته باشد

رنگ باید از توناژ رنگی قابل دیده شدن در شرایط مختلف انتخاب شود. برای مثال انتخاب رنگ‌های تیره ممکن است در تداخل با رنگ آسفالت کمتر دیده شوند. به صورت کلی استفاده زا رنگ‌های سفید، نارنجی و آبی بهترین انتخاب است.

خط کشی باید با نظم و طبق استاندارد انجام شود

رنگ انتخاب شده ماندگاری بالایی دارد اما اگر خط کشی طبق استاندارد انجام نشود نمی‌تواند کارایی مناسب داشته باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم  برای خط کشی پارکینگ منازل و پارکینگ عمومی از کارشناسان آموزش دیده ایمن ترافیک کالا بهره ببرید. این کارشناسان با آشنایی کامل نسبت به استاندارد‌ها و قوانین خط‌کشی پارکینگ‌های عمومی و خط کشی پارکینگ آپارتمان‌ها اقدام به رنگ آمیزی این محیط می‌نمایند.

ماندگاری بالا

همانطور که می‌دانید رنگ کف پارکینگ ها به دلیل، تردد بسیار ماشین‌ها باید مرغوب باشد تا دوام بسیار زیادی در برابر سایش داشته باشد، این رنگ باید در برابر عوامل جوی مانند اشعه UV، رطوبت ماندگاری بالایی داشته باشد. هم چنین پاک شدن رنگ‌ها ممکن است باعث بهم خوردن نظم پارک خودروه شده و همینطور رفت و آمد خودرو‌ها با اشکال مواجه می‌شود.

محافظ ستون پارکینگ یا ضربه گیر ستون پارکینگ

 

محافظ ستون پارکینگ یا ضربه گیر ستون پارکینگ

برخورد بدنه خودرو با ستون پارکینگ‌های عمومی و پارکینگ مجتمع‌های مسکونی آسیب زیادی به بدنه خودرو و حتی ستون ساختمان وارد می‌کند شاید بتوان گفت خرید محافظ ستون مناسب با شرایط پارکینگ و نصب درست و اصولی آن مهمترین کار برای ایمن نمودن پارکینگ‌ها است. قیمت انواع ضربه‌گیر ستون بر اساس اندازه و متریال به کار رفته در ساخت آن متفاوت است. در ادامه  مقاله صنعت تردد، شما را بیشتر با انواع محافظ ستون آشنا می‌نماییم.

محافظ ستون شاسی دار

خرید محافظ ستون شاسی دار و نصب آن در پارکینگ‌های عمومی اهیمت بسیار زیادی دارد. این مدل ها دارای یک قطعه فلزی در ساختار خود هستند که از آسیب رسیدن به ستون های پارکینگ پیشگیری می‌کند. البته قشای بیرونی پلاستیکی است و از آسیب رسیدن به بدنه خودرو ممانعت می‌کند. قیمت ضربه گیر ستون شاسی‌دار نسبتا بالا است اما ماندگاری بالای آن صرفه اقتصادی دارد.

محافظ ستون پلاستیکی

خرید محافظ ستون پلاستیکی مناسب ترین گزینه برای پارکینگ منازل است. این مدل نسبت به انواع شاسی دار مقاومت کمتری دارد. اما به علت کم بودن رفت و آمد در پارکینگ منازل می‌توان روی این مدل حساب باز کرد. قیمت ضربه گیر ستون پارکینگ نسبت به دیگر انواع کمتر است و نصب آن به آسانی انجام می‌شود.

کار استاپر یا متوقف کننده خودرو

کار استاپر یا کار استوپر و متوقف کننده خودرو یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی پارکینگ‌های مجهز است. این وسیله در عین سادگی می‌تواند ایمنی خودرو شما را تضمین نماید؛ چرا که به کمک آن خودرو شما دقیقا در محل مناسب خود پارک می‌شود. این امر باعث می‌شود، که خودرو با دیوار پارکینگ برخورد نکند و فضای عبور خودروهای دیگر را اشغال نکند. از دیگر مزایای خرید کار استاپر باید به زیبا شدن پارکینگ و مدرن شدن آن اشاره داشت. این محصول در مدل‌های مختلف و رنگ‌های متعددی به فروش می‌رسد و همین امر دست شما را برای ست کردن آن با دیگر تجهیزات باز می‌گذارد.

تابلو وعلائم ایمنی پارکینگ

 

تابلو وعلائم ایمنی پارکینگ

 

در پارکینگ های بزرگ عمومی وجود تابلو و علائم ایمنی پارکینگ از اهمیت بسیار برخوردار است. خرید تابلوی پارکینگ با اهداف زیر انجام می‌شود:

  • یک راننده در زمان حرکت در طول مسیر پارکینگ باید بتواند تشخیص دهد که در کدام قسمت ها باید ایستاد.
  • جهت ورود و خروج از پارکینگ از کدام طرف است.
  • تجهیزات رفاهی و سرویس بهداشتی پارکینگ در کدام قسمت قرار دارد.
  • از همه مهمتر شماره گذاری پارکینگ برای یادآوری محل پارک خودرو است.

علایم راهنمایی پارکینگ همگی باید به شکلی نصب شوند که راننده دید کامل و واضحی به آنها داشته باشد. این تابلو ها یا از سقف آویزان می‌شوند، یا به دیوار متصل می‌شوند و یا به صورت پایه در در محل مناسب قرار داده می‌شوند.

تجهیزات ایمنی ترافیکی

از دیگر تجهیزاتی که در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تجهیزات ایمنی ترافیکی است. تجهیزاتی از جمله آینه پارکینگ، استوانه ترافیکی و کله قندی ترافیکی تجهیزاتی هستند که در پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آینه ترافیکی

 

آینه ترافیکی

از این وسیله برای بالا بردن دید راننده در نقاط کور پارکینگ استفاده می‌شود،  این وسیله در کاهش آمار تصادفات حین ورود و خروج از پارکینگ نقش کلیدی دارد.

استوانه ترافیکی

 

استوانه ترافیکی

 

استوانه ترافیکی برای کادربندی مسیر عبور و مرور خودرو کاربرد دارد. از این وسیله برای جلوگیری از آسیب رسیدن به خودرو استفاده می‌شود.

کله قندی ترافیکی

 

کله قندی ترافیکی

 

از کله قندی ترافیکی  برای کنترل عبور و مرور خودروها استفاده می‌شود.  مسئولین پارکینگ برای جلوگیری از ورود موقت خودرو به محل مشخصی از پارکینگ از کله قندی ترافیکی استفاده می‌کنند.

همه مواردی که در این مقاله بررسی کردیم جهت مجهز کردن یک‌ پارکینگ اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت استاندارد اولیه پارکینگ‌های عمومی به حساب می‌آید و هم چنین برای داشتن یک پارکینگ ایده آل و ایمن شرایط گفته شده ضروری می‌باشد. برای دیدن مقالات مربوطه، مجموعه صنعت تردد می‌توانید به قسمت مقالات مراجعه کنید.

نوار خطر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نوار خطر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

1400-09-27

در گذشته بسیاری از افراد زمانی که در تاریکی شب و یا در اماکنی که دید کافی از محیط نداشت، مشغول قدم زدن بودند. ناخودآگاه پایشان داخل حفره یا چاله های گود شده ای که توسط شهرداری و یا هر ارگان دیگری که ح...

تجهیزات لازم برای یک پارکینگ مدرن و ایمن

تجهیزات لازم برای یک پارکینگ مدرن و ایمن

1400-09-14

با افزایش پیدا کردن تعداد خودروها در شهر‌ها بزرگ، ساخت پارکینگ عمومی و خصوصی در مجتمع‌های مسکونی گسترش پیدا کرده است که این روند باعث ایجاد امنیت بیشتر خودروها می‌شود، هم چنین پار کردن خودروها در پار...

تجهیزات ایمنی در پروژه های شهرسازی

تجهیزات ایمنی در پروژه های شهرسازی

1400-07-24

با رشد جمعیت و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه باید اقداماتی در جهت برقراری امنیت انجام شود. یکی از مهم ترین اقدامات برای برقراری امنیت در جاده ها استفاده از لوازم و تجهیزات ایمنی می‌باشد جاده های شهری...

نکات فنی انواع  گاردریل جاده ای

نکات فنی انواع گاردریل جاده ای

1400-07-20

احتمالا گاردریل ها را در قسمت های مختلفی از شهر مشاهده کرده اید. گاردریل ها در بخش تجهیزات ترافیکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، از گاردریل ها به عنوان یک مانع برای جلوگیری از سقوط و ضربه استف...

تجهیزات پارکینگی چیست و چه کاربردی دارد؟

تجهیزات پارکینگی چیست و چه کاربردی دارد؟

1400-07-11

مقدمه تجهیزات پارکینگی از عنصرهای اساسی و ضروری برای یک پارکینگ مدرن هستند. این تجهیزات برای حفظ جریان مناسب ترافیک، حفظ سلامت وسایل نقلیه و همچنین ایمنی عابر پیاده در این محل ضروری هستند. مهم نیست که...

رنگ اپوکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ اپوکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

1400-07-07

رنگ های اپوکسی در واقع یکی از سخت ترین و در عین حال با دوام ترین مواد رنگی به حساب می‌آیند که این رنگ ها از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت کننده پولی آمین و یا پلی آمید به دست می‌آیند که می‌توان...

آشنایی با تجهیزات ایمنی کار

آشنایی با تجهیزات ایمنی کار

1400-06-31

در هر کسب وکاری که هستید مهم ترین رکن آن نیروی کار آن کسب و کار می‌باشد که همه ما می‌دانیم بدون نیروی کار هیچ کسب و کاری وجود نخواهد داشت هم چنین دلیل موفقیت هر کسب و کاری بازدهی نیروی کار پرتلاش و با...

انواع آینه های محدب ترافیکی چیست و چه کاربردی دارند؟

انواع آینه های محدب ترافیکی چیست و چه کاربردی دارند؟

1400-06-28

آینه محدب ترافیکی امروزه حجم گسترده ای از وسایل نقلیه، در خیابان ها وجود دارد، می‌توان گفت انوع مختلف تابلوها، چراغ ها، سرعت گیرها و غیره در همه جا دیده می‌شوند که همه این تجهیزات و لوازم لشگر هدایت ک...

راهنمای خرید تجهیزات ایست و بازرسی

راهنمای خرید تجهیزات ایست و بازرسی

1400-06-27

زمانی که پلیس بخواهد وسایل نقلیه مانند خودرو و موتور و غیره را متوقف کند، از تجهیزات ایست بازرسی استفاده می‌کند. تجهیزات پلیسی تنوع بسیار زیادی دارند، می‌توان گفت ایست بازرسی جهت نظم و امنیت و جلوگیر...

تجهیزات ترافیکی و کاربرد آن ها

تجهیزات ترافیکی و کاربرد آن ها

1400-06-13

به زبان ساده می‌توان گفت تجهیزات ترافیکی به عنوان یک بخش جدا نشدنی از مدیریت کنترل ترافیک جاده ها، شهرها، روستاها می‌باشد به طور کلی هرجا که عابر پیاده و خودرو باشد تجهیزات ترافیکی و مدیریت ترافیک هم ...

علائم راهنمایی و رانندگی، تابلو ترافیکی

علائم راهنمایی و رانندگی، تابلو ترافیکی

1400-06-08

از جمله ضرورت های مهندسی راه و ترافیک نصب علائم واضح جهت بهره وری مناسب از راه های موجود کشور می‌باشد، استفاده کنندگان از راه ها جهت کسب راهنمایی و دریافت اطلاعات مورد نیاز از علائم های راه و جاده ای...